![]() |
|
11/18/20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Detaljerad information om vilka som har sin städvecka finns bara tillgänglig för våra kolonister Klicka här för medlems login och skriv sedan in föreningens eget lösenord! Klicka därefter på Matrikeln med städveckor
Arbetsuppgifter under städveckan
En städvecka innebär städning av toalett- och duschutrymmen. Tre ”stugor” ansvarar för städningen varje vecka, utom i några enstaka fall där det är två. Ta i god tid reda på kontaktuppgifter till dina medstädare. Du ansvarar för att städningen blir utförd i de utrymmen som du tilldelats i städlistan: ”Ne Toa” betyder nedre toaletter/duschar inkl vintertoa/dusch. ”Öv Toa” betyder övre toaletter/duschar. Kan du inte städa aktuell vecka – försök byta med någon annan. En lista över kolonisterna finns i städutrymmet till varje sanitetshus. Har du problem med hälsan får du anlita någon granne, vän eller släkting.
Städveckan börjar med måndag! All städutrustning finns i städutrymmet vilket du öppnar med ”bomnyckeln”.
Arbetsuppgifter 1. Vid minst tre tillfällen ska golv och porslin rengöras på samtliga toaletter i byggnaden. Använd avsett rengöringsmedel som finns i toaförrådet. Där finns även glödlampor – byt ut trasiga. Töm papperskorgar. 2. Rengör duschrummet ordentlig. Tvätta ”glaset” i duschkabinen och rengör ventiler. Rensa golvbrunnen från hårstrån etc. 3. Rengör tömningsstationen för pottorna. 4. Töm askkopparna vid toalettbyggnaden. 5. Gör ren trasor och annan städmaterial. Fattas någon städutrustning ska du meddela hygienansvarig (se anslagstavlan).
|
|
Senast uppdaterat 11/18/20